Арфата

Древна келтска легенда разказва ….

Мъж тръгнал една заран да събере дърва, но паднала мъгла и той се изгубил. Трите му дъщери и съпругата се разтревожили, а най-малката от дъщерите тръгнала да го търси. Дълго го търсила, но така и не го намерила. Плачът й разстроил дори горските леприкони, които за да я утешат й направили арфа. Взели няколко косъма от златните коси  на момичето, събрали клонки и изработили арфата.  А тя щом я докоснала, изтъкала вълшебна мелодия, по която  баща й намерил пътя обратно до дома. Ето и по-осъвременената версия (вече ирландска) на историята:

The Legend of Ireland’s Magic Harp

In the misty hills of Ireland
A long, long time ago,
There lived a lovely Irish lass
Who loved her father so.

One day he went to fetch some wood,
But he did not soon return,
And so his loving daughter’s heart
Was filled with great concern.

She searched for him throughout the day,
And when a fog came in
She wept, for she was fearful
They would never meet again.

Then suddenly, a little band
Of leprechauns came by.
They all were very saddened.
To hear the lovely maiden cry.

They asked if they might have a lock
Of her long and golden hair,
Then tied the silken strands across
A crooked limb with care.

‘Twas a magic harp they’d made,
And when the maiden touched each strand,
The music led her father home
Across the misty land.

And to this day the harp remains
A cherished symbol of
The blessings of the hearth and home
The Irish dearly love.

Арфата заема съществено място в културата на келтите и винаги те са се отнасяли с почит към този инструмент. Всъщност, арфата е била позната още на древните египтяни и постепенно се разпространила в останалите части на древния свят.

Няколко разходки из youtube-a ми дадоха повод да напиша настоящата публикация, по-точно две наистина превъзходни изпълнения на арфа. Едното изпълнение е на един бразилски вундеркинд, който се справя чудесно с „The Trooper“ на Iron Maiden. Второто е на мадама, която се пробва на Metallica и „Fade to Black“.

Categories: Музика | Tags: , , | 7 коментара

Навигация в публикациите

7 thoughts on “Арфата

  1. Моя близка приятелка свири на арфа, прекрасно е, от време на време ми устройва частни представления само и единствено за мен.😀 *ебаси голямото гъзе съм, хяхя*

  2. гъзарка🙂
    и аз искам да се науча, само че съм много некадърен в пръстите🙂

  3. Пренесе ме в красиви измерения…🙂

  4. Никак не се пробва тя ми направо си го прави. Има някои трудни моменти де, но са простими като цяло…🙂

  5. не знам как успяват да координират движенията на двете ръце, на мен ми изглежда ужасно трудно

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

