Страховитото в историята

така,
има една моя любима поредица, казва се „Страховитото в историята“. Споменах я пред Найтуиш_Ел и понеже тя се поинтересува, ще драсна няколко редища. Това е невероятно забавна и запомняща се колекция от книги по история. Автор на книгите е Тери Диъри, а илюстрациите са дело на Мартин Браун. Трябва да ви кажа, че съм чел много исторически книги, но единствените неща които запомних са именно от тази поредица. Тя разбира се е детска, но хуморът е британски, а за него възрастови граници няма. Всеки би се запалил по исторически теми и би научил много неща по един много приятен и весел начин. Шапка свалям на британци за това си умение. Ето и някои от заглавията:

-Златните инки
Инките били пичове, пиели бира и се друсали с кока. Бирата се е правела от жени, които дъвчели царевица и я плюели в съд с топла вода. Оставят да ферментира и се получавала чича – бирата на инките. Също така инките имали празник, на който почитали бяла лама. Разбира се, черпи ли я с чича. Не се знае дали са й давали и чипс.
В книгата ще намерите още: ръководство за учители „Как да напляскам непослушен ученик“

-Дръзките викинги
Според викингските предания, първият мъж и първата жена се появили от потната подмишница на един великан (добре че не е имало дезодоранти, иначе нямаше да ни има)
И викингите имали Голям потоп (като в Библията!), но той бил причинен от кръвта на ранен великан
Небесният свод се крепи на плещите на четири джуджета – Север, Юг, Изток, Запад
Облаците са мозъкът на мъртъв великан!
В книгата ще намерите още: рецепта за „Рибена чорба по викингски“

-Странните келти
Ранните келти се сражавали голи, само с по една златна огърлица, наречена торква. Вярвали са, че само боговете решават дали ще умрат в дадена битка. Това обяснява защо римляните са имали проблеми с тях.Гол воин винаги може да те изненада отзад!
Ето и ръководство как да станеш велик келтски герой:
1.Сбиваш се с могъщ противник
2.Клъцваш му главата (ако той ти я клъцне, спираш да четеш и минаваш на Край)
3. Изваждаш мозъка от черепа
4. Смесваш мозъка с вар и си правиш топка
5.Показващ трофея на пирове и разказваш небивалици за смелостта си.

В поредицата има още истории за Мистичните египтяни, Хитроумните гърци, Коварните римляни, Британци, Французи и т.н.

Тогава, когато си ги купувах, книгите струваха по 2.50 лв. Сега не знам дали могат да се намерят🙂

Categories: Литература | 25 коментара

Навигация в публикациите

25 thoughts on “Страховитото в историята

  1. „Облаците са мозъкът на мъртъв великан.“

    Не ми беше хрумвало.🙂
    Ще ги потърся, както вече ти споменах😉

  2. Ръководстводството как да станеш велик герой – на А3 и над телевизора до ръководството за Световното…😀

  3. Аааа, Ламотхе, обожавах я тая поредица като бях по-малка.🙂 Даже имам някои от книжките. Страхотни са. Ето ви линкче към поредицата, за онези, които се интересуват: http://egmontbulgaria.com/knigi-3/obrazovatelni-knigi-121/strahovitoto-v-istorijata-156/🙂

    • Оф, Божеее, колко съм кьорава рано сутрин.😀 Имало линкче по-горе. Съжалявам (shy)

  4. Ей, накара ме да се почувствам като затворник от замъка Ив от втори вътрешен ред на подредена библиотека – тотално неосведомена и out-of-date. Донякъде е нормално, де, не съм от поколението, което израстна с книжките на Егмонд. Келтите кефят – всеки „комшия“ може с килт, ама я опитай без него.

    • 🙂 В библиотеката на Ел са на „външен“ ред, по-ново издание от моето и съответно – не така опърпани…

      • Този камък е от вчера още, по ми е забавно да замерям хорските градини, не разпнати блог-приятелчета😉.

  5. @Графът
    много благодаря за линка, аз наистина възнамерявам да си поръчам няколко и да си попълня колекцията🙂

    @Ел
    забелязах че имаш доста книги на историческа тематика и помислих, че може да ти харесат🙂

    @Ностро
    ахахаха, утре започва световното (йеее) и аз броя минутите🙂 Та за кой ще стискаш палци? За ацтеките, за бритите, за римляните, галите, гаучосите или кариоките?🙂

    @Бънги
    ама аз нали ти казах да не сърфираш по нета, а да учиш за изпитите?😛 Ето, вестоносците на инките е трябвало да помнят и предадат правилно съобщенията, а ако не го направят им клъцвали главата (точно като на изпитите в УНСС😀 нали там следваш🙂

    @Скай
    лол, ама и с полички е трудно, пробвал съм😛😀 Аз много си падам по книжки със забавни илюстрации.

    • Ще пъблишна една табличка, от която ще видиш за какво иде реч като става дума за стискане на палци и резултати от срещи…🙂

      • Давай, нямам търпение да се обзаложим и после да ме черпиш бира😀

      • Ако искаш сега да те черпя, че после няма да имам повод…😀

      • аз залагам на финал Южна Корея – Северна Корея и незавършен финал, заради ядрен удар :))) Приготви бирата :))

    • Та какво казваше за поличките, дето си ги пробвал?…

      • Ами протестирах в подкрепа на еманципацията на мъжа в обществото. не е честно жените да могат да носят панталони, а мъжете да не могат да облекат полички (евала на шотландците, мъже и половина и не се дават).
        Ама са много неудобни, много ветровито да му се не види…Чудя се жените как търпят поличките, по-добре без тях😀

      • Е, и аз съм в подкрепа на еманципацията на мъжа в обществото. Щом жените ще могат да захвърлят облеклото от кръста надолу, защо да лишаваме и мъжете от това свещенно тяхно право! Равенството между половете преди всичко…

      • правилно!😀 е, зимата камбанките ще дрънкат, но еманципацията си е еманципация.😀

  6. Точно там следвам, Ламотхе, всичко знаете вие блогърите, ееей, няма скрито-покрито.😀

    • веднъж ти публикува твой реферат в блога( аз нищо не вдянах де, много сложен беше😛 ), и си казах, такива работи само в УНСС ги учат. И сестра ми учи там де😀

      • Да, само нас ни учат на тъпотии.😀 Толкова ли зле съм го написала пустия реферат, че си е проличало от кой университет съм?😀 Чувствам се леееко засегната, хаха.

      • хихи, извинявам се! Ама в МЕИ-то непрекъснато разправяхме вицове за УНСС (Утре Внесете Съответната Сума😛 ). А реферата ти бе издържан и написан на висок стил, аз затова не го разбрах! По социология май беше🙂 Не се засягай моля ти са!😀

      • Aз имам едно по-любимо: Учене Няма Само Секс.😛 Точно по социология беше рефератът, много си бил наблюдателен.😀

  7. Обожавам тази поредица! Особено за келтите :))

  8. Имам тази за буболечките, много готино беше написана😀 костваше ми ненаучени уроци едно време🙂

  9. И на мен ми бяха любимите, макар да са пълни с глупости😀

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

