Черна смърт (Black Death)

От доста време не съм правил ревю на филм. Така е, почти нищо не впечатлява напоследък. Малко са дори филмите, които поставяме в категорията „гледаеми“.

По-рано нощес, реших да се впусна във филмова одисея, хвърлих мрежата (знаете къде, във виртуалните торент езера) и улових 10-на филмови рибки. Повечето не ставаха за ядене/гледане. Тъкмо когато се бях отчаял, се появи това:

Black Death

Black Death

Добрата стара Британия, пак ме спаси от филмов глад. I was fuckingly starving! Но нека да преминем по-същество:

Black Death (2010) 😉

Филмът  ни прехвърля далеч назад във времето, когато в Европа е бушувала страшна болест – чумата. Известна още като Черната смърт, тя покосила близо 1/3 от населението на Стария континент през Средновековието. Тогавашните хора са възприемали това като Божие наказание, бич божий, целящ да накаже грешните чеда земни. Но какво са съгрешили человеците?

Носели се слухове, че жителите на изолирано от блата селище, били безбожници и съответно  „справедливото“ божие наказание не достигало дотам. Отряд бойци тръгва  за да спре сатанинското движение. Като предводител взимат млад монах, който познава местността и трябва да поведе отряда. Монахът, раздвоен  дали да последва своята любов или да служи вярно на Господ, е изправен пред труден избор.

Но докъде ще стигне наивният фундаментализъм и на какво е готов човек за да защити своята „вяра“? Дали черната смърт не носи и черно расо? Защо трябва да се защитава и да се налага дадена „вяра“ и до какво може да доведе това? Обикновено довежда до едно и също нещо – разруха. За съжаление някои заслепени дори не могат да го осъзнаят.

Твърде рядко се среща толкова добре направена нискобюджетнa продукция, а и вероятно доста от масите дори няма да вникнат в посланието на филма. Може да се разгледа и като една своеобразна мрачна алегория. Режисьорът Кристофър Смит, чиято работа ще следя с интерес, недвусмислено споделя:

“ Филмът е една мрачна притча, за това как нещата не са се променили през последните 600 години“

така е за съжаление.

8.5/10

Categories: Кино | Етикети: , , | 30 коментара

Навигация

30 thoughts on “Черна смърт (Black Death)

  1. От високобюджетни продукции не ми остава време за заглавията, които скачат направо на ДВД. А като се има предвид, че в последно време гледам най-много по един филм на две седмици, в момента имам над 200 набелязани заглавия на изчакване… Ето го сега и 201-вото… 🙂

  2. супер 🙂

    • А, Гергана
      понеже съм много любопитен (затова имам голям нос) и проверих профила ти в майспейс, и там видях, че имаш рожден ден. Та
      Ч.Р.Д. (с малко закъснение) 😀
      Дано не бъркам 🙂

  3. аве Ностро, ти верно си преминал към уордпресс 😀 Премина към тъмната страна хаха 😛 А за филмите ми беше ясно, филмовият ти блог тъне в прах, станал е като археологическа забележителност от преди Потопа 🙂 Напиши и там нещо де 😛 Виж каква тягостна лятна скука е. И почивката свърши 😦

    @gergana
    не гарантирам, че ще се хареса на всички. На мен ми хареса идеята и посланието 🙂

    • Аве, Ламотеус! Не съм преминал още към дъ дарк сайд ъф дъ пауър (щот нали словото е сила), ама натам отиват нещата. Не ми върви гледането напоследък, вечер грам време не ми остава, но се надявам от другата седмица да задуха вятърът на промяната, че под тая римска тога взех нещо да се спарвам… 😀

      • разбирам, по това време има яко рускини и мацки покрай морето 😀 Бас ловя, че ръката те боли от шляпане и вечер дори не можеш да хванеш мишката, та да си пуснеш филм 😛

      • Ламоте, не разбрах ти кои предпочиташ да пошляпваш – рускини или мацки? 😛

      • 😳
        пак се изложих, но все пак, да се отбележи, все още не съм обядвал!
        Исках да кажа руски мацки или просто рускини, ама нищ не излезе.

      • остави това, дай да видим какво ще правим във връзка с подстрекателството към незаконоблогърски действия от страна на Скай 😀

    • а на мен ми хареса как си го представил 🙂 🙂 🙂

  4. Знаех си аз! Позавайки Скай, най-вероятно ще ни постави в положението на затворници, потещи се под ужасяващото слънце на някоя каменна кариера, а тя ще е в ролята на надзирател, лющещ всичко наоколо с дебел камшик
    😥
    Баси, превърнахме блоговете в Туитър 🙂

    • Мха-ха, Ламоте, Ламотееее, как се размечта!

      Nostromo, ето ти го и поредното доказателство за това, което говорихме днес 🙂

      • май съм изтървал нещо, имам такова усещане 😀 Дай подробности 😀

      • Наистина беше права, Скай – Ламот е психически уравновесен с дисбаланс и в двата края, които дисбаланси за радост се балансират взаимно! 😀

      • не че го разбирам, но описанието ми харесва 😀

      • Момент на творчески изблик. 🙂 Интересно ми е и Скай как ще реагира. 🙂

  5. Ха! От отдавна не си писал ревюта! Айде малко по-сериозно и филмово, моля ви се колеги! 😀
    Иначе го свалих, да видим кога ще остане време за него. Голяма част от любимите ми филми са все нискобюджетни, като се замисля.. 🙂

    • ами май само ти и Скротума защитавате фронта. Бънги си пече задника нейде из черноморско, Ностро няма време да гледа от тия рускини, Ангел се разправя с гърци и ходи на планина, Антон и той е на почивка май…. Лято е…а и пък Холивуд ни залива с фекалии напоследък 😀 Тежко е да си филмов критик в последните лета…

      • Тежко, брате, се живее сред филми недобри… 😀 затова пък аз съм зарязал хубавото си друго блогче! Но скоро ще е в уордпрес и ще видите какво ще е готино и лятно! 🙂

  6. Ти от страх, че доста хора няма да вникнат в посланието на филма ли реши да го изтипосаш черно на бяло тук?!

    Аз ще си заметна мрежите из Замундата, обаче, грабна ме с ревюто, пък и отдавна не съм гледала нещо, което се заиграфа с ослепения религиозен (в случая) фашизъм.

  7. Ах, да – да живетя нискобюджетните продукции, май само там все още приоритетно се прави кино, а не кинти.

  8. Хм, Black Death се очертава да бъде лош кавър на знаменития филм посветен на чумата „Долината на смъртта“ с Омар Шариф. Все пак ако се прави ревю е желателно да бъде на серия от филми – например на Тинто Брас 😀 Който и да дръпнеш ,оставаш винаги изумен 😀
    http://evebest.net/movies/10917-tinto-brass-filmografiya.html

  9. Явно трябва и един отрицателен коментар да има ;Р Ама мене не ме грабна нещо тоя филм. И не говоря толкова за послание или идея, а за самата му реализация… И най-вече за това афиширане на некромансер, което толкова много исках да видя, а то кво… Пффф… Хубави неща май мога да кажа само за атмосферата и донякъде декорите 🙂 За другото… можеше и по-добре…

  10. Веднага го тегля. Заинтригува ме.
    А, знаеш ли – напомни ми един разказ на Едгар Алън По – „Маската на алената смърт“
    Накрая всички измряха…

    Айде – отивам да тъпча цаца и да се заглеждам по загорели тела…
    🙂

  11. @Ел,
    току що направи коментар N 1000 в блога! Честито! Е, вярно, без да искам изтрих няколко поста, но какво да се прави 🙂
    Задължително ще си потърся разказа, макар и да ми се струва познат.

    @Silentium
    e, винаги в хубаво да има противоположни мнения за да стане дискусия 😀 Според мен, режисьорът се е разграничил от чистото фентъзи и затова нямаше магии и свръхестествени отклонения. Но разбирам разочарованието 😀 Като каза Некромансер, веднага се сетих за Невромантик на Гибсън. Кога ще направят филм по него? 🙂

    @Val
    заради теб, коефициентът ми в Замунда стана почти отрицателен, но филма с Омар Шариф пак ме заинтригува, още повече, че е режисиран от Джеймс Клавел (авторът на Цар Плъх) 😀 Гледах Red Road между другото и филма се оказа интересен.
    А Тинто Брас е великан, няма спор. Трябва да му се направи a tribute някой ден 🙂

  12. А тегленето от този руски сайт е песен
    Като стария добър Наносет 😀

  13. как ми липсва наносет 😦
    El, аз изтрих доста статии, които не ме кефеха, хаха. Но да помниш, ти направи 1000я коментар! 😛
    Ностро, творческите ти изблици са много интересни, три нощи мислех над това, което каза 😀 Вие със Скай какви ги замисляте 😀

  14. Допадна ми:)

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.